dissabte, 6 d’agost del 2016

Cilindro de Marboré (3.328 m)

Un autobús que surt de Nerín a les 7:00 del matí ens deixa a Cuello Arenas. Des d'aquí resseguim la part superior de la vall d'Ordesa per arribar gairebé de pla al refugi de Góriz. Pugem pel camí més habitual del Monte Perdido fins a l'ibon Xelau. Els que van al Perdido enfilen la pala de la dreta cap a l'escupidera mentre que per anar al Cilindro s'ha d'agafar la tartera que puja a l'esquerra.
Un cop s'arriba al coll cal escollir una de les dues xemeneies que pugen a l'avantcim. En condicions de sec la de l'esquerra és una grimpada força senzilla i és menys exigent a l'hora de baixar. La xemeneia de la dreta demana més habilitat tant per pujar com per baixar i està equipada per montar un ràpel (uns 25 metres). A l'hivern la cosa canvia totalment...

L'autobús de Nerín ens deixa aprop d'un dels miradors d'Ordesa

Desseguida veiem els objectius del dia

L'ibon Gelat és un punt de pas comú per pujar al Perdido, el Cilindro, el Marboré i travessar al balcó de Pineta

El principi de la tartera és una mica pesat i la congesta es pot superar per les roques de l'esquerra

les dues xemeneies. Jo vaig anar per lo fàcil

Panoràmica des del cim (clicant-la es veu més gran). D'esquerra a dreta: Gran Astazou, Tucarroya, balcó i vall de Pineta, al fons la Munia i Posets, Mont Perdut amb les seves glaceres i valls d'Añisclo i Ordesa